maandag 15 november 2010

een weggevertje


hieronder zagen of zien jullie een deel van mijn verzameling vintage patronen.
nu heb ik 1 patroontje dat ik graag aan iemand van jullie wil schenken..



het gaat om een patroon voor poppenkleertjes voor een pop van 40 cm groot.
het is in het Duits (destijds uit Zwitserland meegenomen) van Simplicity no. 4839.
Die 2.- zijn Zwitserse franken (omgerekend € 1,30), grappig om te weten misschien..
het patroon is 'leicht zu arbeiten'



en je kunt er 3 jurkjes, een kapje, een slab, een babydol en een duster mee maken.



dus voor degeen die nog een complete poppengarderobe in elkaar wil naaien voor
de komende feestdagen
en dus in aanmerking wil komen voor dit patroontje, plaats hieronder een reactie!
Reacties, opmerkingen of zomaar een berichtje plaatsen mag natuurlijk altijd en
misschien dat je nog iemand kent die ook interesse heeft, laat het hun weten!

Fijne avond!




7 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk! Dat zou mijn kleine poppemoedertje Maaike wel waarderen, een nieuwe set kleren voor haar "kindjes"! De plaatjes zijn overigens ook erg te gaaf!

    Groetjes,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh dat is echt héél lief! dan kan ik kleertjes maken voor het kindje van mn vriendin, leuk! ik maak graag kans :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er superleuk uit en "leicht zu arbeiten", dat zal nog net te doen zijn voor mij. Onze twee dochters van 7 en 8 jaar zijn nooit poppenmoedertjes geweest tot ze vorige maand mijn eigen stokoude poppen ontdekten en er nu vol overgave mee spelen, dus hoorde ik: "mama, ga je eens wat poppenkleertjes maken voor onze poppen ?" Tja, daar heb je natuurlijk een patroontje voor nodig, dus dit zou hier héél welkom zijn. Nog enkele weken voor de Sint komt, dus nog wat tijd om te naaien,...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief zeg, deze oude patroontjes. Leuk voor een nieuwe uitzet voor de poppenkinderen. Ik doe graag mee met jouw give away.
    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dochterlief krijgt volgende week een pop voor haar verjaardag. Het zou leuk zijn als ik er dan ook wat kleertjes voor zou kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He wat leuk! Was net in je shopje aan het neuzen, maar dit is niet minder leuk! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk..! Ik doe graag mee. Echt van die lekkere ouderwetse patroontjes met plaatjes die mij doen denken aan oude poëzieplaatjes. Super leuk..
    Ik hoop dat ik win

    BeantwoordenVerwijderen