woensdag 17 november 2010

rare breisels plus zelluf doen


bij het opruimen en sorteren van al mijn brei-haak- en naaiboeken
(voornamelijk Duits-talig), vond ik dit exemplaar:

het dolle dwaze breiboek
originele titel: Wild knitting, 1979
door:  Mitchell Beazly



het boek staat vol met gekke breisels zoals de 'vergeet-mij-niet bikini', de voddenslipover
en de gordeldierstola.
maar het leukste vond ik toch wel het hoofdstuk:
Kleurrijk geheel met de volgende patronen:


verfdoos met penseel

kleurkrijtjes


roomijs met hoorntje


ijslollies

nu is de zomer nog veeeeeeeer weg, maar voor degeen die het leuk vindt,
de beschrijving van de ijslollies vind je hier onder.
mocht je interesse hebben in de breibeschrijvingen van de overige
modellen, mail me, dan maak ik een kopietje.

Vergeet je niet mee te doen met mijn eerste weggevertje?
 Breibeschrijving ijslollies:
Materiaal
Restantjes verschillend gekleurde wol, 1 paar naalden no. 3,5, ijslolliestokje, gekleurde langwerpige kralen, vulling.


Zet 18 steken op.
1e toer: rechts
2de toer: 1 meerderen, averechts tot het einde
3de toer: 1 meerderen, rechts tot het einde (29 steken)
4de -30ste toer: brei inb tricotsteek, van kleur veranderen indien gewenst.
31ste-40ste toer: brei in tricotsteek, 1 minderen bij begin van elke toer (10 steken)
Hecht af.
Maak een 2e stuk op dezelfde manier voor de andere kant.
Afwerken
1 Maak zij- en bovennaden dicht en vul met vulling
2 Zet de lolliestok in het midden en maak de benedennaad zo dicht dat de lollie strak om de stok past.
3 Naai de kralen op de bovenkant vast.

5 opmerkingen:

  1. Haha wat een geweldig boek! En wat een leuke Giveaway heb je. Jammer genoeg kan ik niet naaien, dus dat wordt niks vrees ik. Maar het is echt heel leuk!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ge-wel-dig! Ik ben net begonnen met haken, maar krijg nu al zin om het breien er meteen maar bij te pakken!

    Nog even over de PIF: Ik mail je adres door en je kunt vast op de deurmat gaan liggen.
    Hoop op een mooi kado.
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk, en kijk ineens naar je achtergrond die is anders.toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jaaaH, die joepste ik van een blog waar je gratis achtergrondjes en meer kunt downloaden. goh ben even de naam kwijt. dezelfde als het twitter-logo! vond hem zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaahh.. wat schattig zeg. Die ijsjes zijn zo leuk!
    Ik geloof niet dat ik het kan maken, maar ik krijg er spontaan zin in! Super blog heb je trouwens. Ik ga nog even rondkijken. Je hebt er een volger bij!!

    BeantwoordenVerwijderen