donderdag 30 december 2010

groentensoep, poppenwagen en dien meer

gister in het kader van gezond, lekker, makkelijk
en goed voor de lijn
een groentensoepje gemaakt.
wat ging er in..
2 gesnipperde uitjes, even bruin laten worden..

wat fijn gesneden verse peterselie..

3 winterpenen, gesneden..

1 gesneden stronk bleekselderij, want dat
drijft het vocht zo lekker af..

natuurlijk een aantal tomaten..
en water en bouillonblokjes,
half uur laten pruttelen,
dan de witte kool erbij,
evt. wat erwten en witte bonen
en uitgebakken pancetta..
(dat laatste hebben we niet gedaan,
in kader van de slanke lijn)
weer wat laten pruttelen..
broodjes in de oven
et voilà..
een lekker soep waar je 2 dagen van eet!


deze te gekke poppenwagen vond ik voor 5 euri
bij de kringloop en kon ik niet laten staan
leuk voor bij de nieuwe collectie van Sloppop in 2011!


mijn verzameling lapjes, kantjes etc. wordt steeds groter.
voor de nieuwe rokjes en jurkjes voor de lente en zomer 2011
ben ik aan het sparen
(dit is bijna het leukste onderdeel van het samenstellen
van de nieuwe collectie)
hier de opbrengst van vandaag


en o ja, dit krukje, is precies de juiste kleur blauw..

wat een losse flodders schiet ik vandaag
(qua berichten)
maar om 16.00 mag ik zoonlief ophalen van station.
hij is 2 weken op toernooi geweest en ik ben blij
dat hij er weer is!


Fijne dag!

1 opmerking:

  1. *veegt kwijl af* Wow, dat ziet er lekker uit!
    Geweldige vondsten (helemaal verliefd op het blauwe krukje en de stof)

    Ik wens je een fijn 2011 toe

    BeantwoordenVerwijderen