dinsdag 8 februari 2011

Opruimen deel 1

Nu de nieuwe collectie van Sloppop af is en in de winkel hangt,
kan het grote opruimen beginnen!
Ik had er al dagen zin in, gister moesten nog even wat
persberichten de deur uit,
maar vandaag..!!


Opruimen doe ik graag,
je krijgt er niet alleen een overzichtelijk:
huis/kast/auto van,
het ruimt ook zo lekker op in je hoofd.

Gister eerst maar eens begonnen met een 5-dagen dieet,
opruimen van kilo's was ook nodig!

De zolder (waar ik mijn knip en naaistudio heb) laat
ik nog even voor wat het is.

Er staan tig grijze zakken afval in de garage,
die gaan zo eerst naar de stort.


Dan is het afdakje met afvalhout aan de beurt,
ook naar de stort.

De mannen kennen me daar goed, is er altijd gezellig!
Tijdens de verbouwing vorig jaar heb ik de complete
oude keuken en vloer weggebracht.
maar radiatoren, deuren, badmeubels,
kapotte dingen waarvan je denkt, hoe heb ik het kunnen bewaren!

Toen we 3 jaar geleden weer naar Nederland verhuisden,
hebben de buren hun ogen uitgekeken:
2 vrachtwagens met aanhanger vol spullen,
met als pronkstuk:
mijn oude zwarte eend die als laatste uit
de vrachtwagen rolde...

Maar goed opruimen dus.
Dat betekent ook mijn verzameling oude, lieve spulletjes,
waar ik dan toch niets mee doe.
Of die zijn dienst hebben bewezen.
Of die niet meer bij de andere spulletjes pasten.

Deze dierbare spulletjes gaan een ander leven tegemoet
en misschien wel dat van jou!

Ik zet ze de komende tijd op mijn blog en mocht je
iets voorbij zien komen waarvan je denkt:
verrek dat zocht ik al heel lang, of tsjé,
dat past leuk in ons huis,
laat dan hieronder je reactie achter.
Dan komt het misschien wel naar je toe.

Zo heb ik dit ontzettend lieve poeze-wandkleedje

en Dorus

Dit is nog maar het begin, want zoals gezegd,
het GROTE opruimen is begonnen!

Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimde geest (al schort het mij nog wel een aan een opruimgen, die ben ik regelmatig kwijt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n grote opruiming!
    Ik vind de opblaasbare kledinghangers
    erg leuk.
    Als niemand die wil
    weet je me te vinden.
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha wat ontzettend grappig zeg! Ik zou zeggen wat moet je er mee, maar ach dat zeggen mensen vast ook van mijn spullen die ik maar niet weggooi want je kunt ze vast nog wel een keer gebruiken en als je ze dan hebt weggedaan grijp je mis en krijg je eeuwig spijt.... toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind zowel het kleedje als het tasje fantastisch; ik heb overwogen ze te kopen bij de verkleedjurk. Ik kom dus graag in aanmerking! Hoorde trouwens vandaag dat je webbanner gemaakt is door Grootzus, mijn vriendin Francien :) Groeten, Zita

    BeantwoordenVerwijderen