dinsdag 8 mei 2012

Onze nieuwste aanwinsten en Interesse in oude Ariadne´s?


Eergisteravond
kwamen de eerste jongen uit het ei.
Gistermorgen waren het er negen,
vanmorgen helaas nog maar acht.
De sufferd was uit het nest gevallen
en kon er niet meer op eigen kracht in klauteren.

Moeder, de zijdehoender,
zal trots zijn en verdedigt haar jongen fel
(zoals zijdehoenders doen)
Fazantenvrouwtjes zelf worden niet zo gauw broeds,
daarom had de broedse zijdehoender
de zware taak overgenomen..

3 eitjes zijn in de broedmachine gelegd,
bij de 20 andere broers en zusters en mogen nog een weekje..



Ze hebben een hoog aaahhh-gehalte, maar over een week of wat
valt er niet veel meer te ahen..
Dan zijn het puberfazanten,
die misschien wel uitgroeien tot
deftige heren,
die gaan blazen tegen hun dames
en daarbij hun mooie kraag uitzetten..

Ik heb geen brugje,
dus dan maar zo:
hieronder bied ik 4 oude Ariadne´s aan,
uit 1964, 1967, 1971 en 1972.
Eigenlijk nog in hele goeie staat,
met patroonbladen erin,
voor de haakster, breister,
voor wie maar wil.
Je mag ze hebben voor 2 euro aan verzendkosten,
wie het eerst komt, het eerst maalt.
Ik hoop met regelmaat meer patroonbladen weg te geven,
het kost altijd wat tijd
en die is ook hier schaars,
want de shop moet up to date blijven,
het busje moet af,
er moet 1 kind worden verhuisd,
voor 1 kind een kamer worden gezocht,
maar die moet wel eerst slagen..

moet moet moet,
bah,
nu eerst koffie!
O ja,

Hier, de Ariadne´s!








6 opmerkingen:

  1. Ach gossie, kuikentje zijn idd zo leuk. Lieve pluizebollen :-) Maar ik ben het met je eens, als ze wat groter worden: HUUUU!!
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat een enorme leuke kleine beestjes!!!
    (ook geen bruggetje hier) Ben juist thuis ook mega opruiming aan te houden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hoi Liza,

      Ja je bent de eerste!! Dus ze zijn voor jou!

      Verwijderen
  4. Aaaaah, die zijn echt superlief! Maar inderdaad, een beetje groter en ik vind ze eng...
    Ik heb hier eigenlijk te veel patronen en te weinig tijd (ook moeten..) dus ik gun ze Liza!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n lieve kuikentjes!
    Wij wachten hier ook vol ongeduld wanneer de eerste (kippen)kuikens komen piepen.

    BeantwoordenVerwijderen