dinsdag 15 oktober 2013

een beknopte uitleg zeefdruk + give away



Iedere maandagavond is het voor mij zeefdrukavond in het Grafisch museum in Groningen,
oftwel het GR-ID

Een mooi ambacht en ik kan zeggen dat ik de techniek nu een beetje onder de knie heb, maar dit is toch pas het begin.

Linksonder zie je Minke, onze docente (25), opgeleid in Groningen. Ze heeft een half jaar in Kiel, Duitsland, gestudeerd, vandaar het magazine NOVUM

 Hierboven worden de ontwerpen belicht in de lichtbak.
en vervolgens in de spoelbak gespoeld zodat je ontwerp zichtbaar wordt. Een spannend moment!
En nu is het drukken geblazen!

Dit was zeefdrukken in vogelvlucht, in de tussentijd wordt er ook veel schoon gemaakt, gewacht, verf gemengd, nog meer schoon gemaakt, uitgelijnd, ingerakeld en gekletst.



De laatste print 'Fox#1' geef ik weg.
Hoe doe je mee? Laat hieronder een reactie achter, zo simpel :)
Na de herfstvakantie, maandag 28 oktober, volgt de uitslag!

27 opmerkingen:

  1. Prachtige print, ook leuk om in vogelvlucht het proces te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om nog meer foto's te zien van je zeefdrukavontuur! Ik ga echt op zoek naar een cursus hier in de buurt (Groningen is helaas wat ver om elke week naar toe te rijden ;)) En ik doe natuurlijk heel graag mee aan je super toffe give away! Ben enorm onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groningen wat leuk daar liggen onze roots.
    Hij is geweldig die heb je echt prachtig gemaakt, petje af hoor.
    Wij zouden hem graag aan de wand hebben thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat interessant en wat een prachtig resultaat! Wij noemen ons hondje vaak 'vosje' omdat hij met zijn roodbruine vacht en trotse pluimstaart best wat van een vos weg heeft én ik ben op zoek naar iets nieuws voor aan de muur...dus je snapt hoe graag ik deze Fox-zeefdruk wil winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig! Ik zou het ook wel graag leren, maar lijkt mij héél moeilijk. Terecht zo te zien. Knap hoor.
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi! zag hem op IG zonder cirkel. inderdaad goed uitgepakt mét.
    ik doe graag mee met je give away

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf! Lijkt me geweldig leuk om te leren. Vind dit soort ambachten altijd fascinerend. Doe mij maar 48 uur in een dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh ik waag graag een gokje mee! ik vind dit zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, ik heb niets met vossen. Dus je mag mij buiten beschouwing laten voor de win actie. Zeefdrukken lijkt me wel supergaaf. Dus ik ga eens kijken wat er mogelijk is voor mij qua cursus.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ow ik wil ook wel een gokje wagen! Ik heb vroeger lang, lang geleden een paar weken stage gelopen bij een zeefdrukkerij. Was idd wel erg leuk om te zien hoe het allemaal werkt. Maar het leek wel of ze toen alleen maar ietwat suffe dingen daar maakte......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vanochtend in de achtertuin stak een vos het grasveld over ('De nieuwe wildernis'); zo mooi!
    GR-ID staat al sinds de tentoonstelling van Max Kisman bij mijn favorieten.
    Geweldig wat je doet en wat een mooie resultaten. Ik ben benieuwd naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat gaaf !! Ik doe mee!! :-)
    Komt dat super mooie kussen ook in je shop ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk en breed toepasbaar volgens mij?! Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het werkt, moet het toch eens een keer zien,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om het proces zo te zien en wat een mooi resultaat! Lijkt me geweldig om eens te doen.
    En ja, ik wil graag meedoen :)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Òh gek op bosdieren! wat een heerlijke printjes zijn dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die print is prachtig zeg! Wat leuk dat je hem weggeeft!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe heel graag mee ! En wat een mooie mogelijkheden met die zeefdruktechniek. Ik wist niet dat je zo'n verfijnde tekeningen zoals dat vosje en die sprinkhaan zo gedetailleerd via zeefdruk op textiel kon krijgen.
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw ik vind de vos prachtig. Zou m graag hier aan de muur hangen in het logeerkamertje van onze kleinzoon, dus doe graag mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love! Heel erg mooi gedaan. Ik zou een keer ook leren zeefdrukken.
    Liefs. Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Machtig gezelschap in zeefdruk: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een kunst van een ambacht is dat zeefdrukken toch! Ik zie het mooie resultaat al helemaal tussen mijn groeiende muur met lijstjes hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat gaaf!! Heel erg goed gelukt! Lijkt me erg leuk om ook een keer te leren..
    Dus ik doe ook graag mee1
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi, das nou ook toevalig dat ik via via op jou blog weer kom.
    En wat zie ik een prachtige give away. En nog niet te laat toch?
    Als ik zou winnen, zou hij een prachtige plek krijgen op mijn witte muur, tussen mijn andere zwart wit foto's en zal heel prominent aanwezig zijn in de huiskamer.
    Dus ik doe een gokje!!!
    Groetjes Raffie Rafraffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wat is dat toch een mooie handenarbeid, zeefdrukken. Prachtige vos ik maak daar graag kans op!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. we are Fox lovers
    Lucky you doing zeefdrukken in Gronningen very cool

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik doe graag mee!
    En leuk, ik krijg zelf ook weer helemaal zin om te zeefdrukken als ik dat zo zie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen